Misleidende reclame

Misleidende reclame ~ SchreeuwendeStilte.nl 0
Bron: Alexas Fotos / Pixabay.com

Terwijl ik eigenlijk wat doelloos rond zat te surfen op het Internet, was plotseling daar die eenvoudige reclame in beeld: “500 Hoortoesteltesters gezocht, onder mensen boven de 50!” Dus vulde ik mijn e-mailadres in. En wachtte de ontwikkelingen rustig af.

Drie dagen later werd ik inderdaad gebeld door een bekende audiciën.

Ik mocht een afspraak inplannen. En dat deed ik, bij de dichstbijzijnde audiciën een dorp verderop.

En for the record, ik was hier al eerder geweest en wist niet hoe gauw ik daar weg kon komen. De man die me destijds ‘zijn diensten verleende’ was zo onplezierig in de omgang, dat ik terstond ging twijfelen aan mijn eigen karakter. Sommige mensen kunnen dat. Ze kunnen je zomaar dat gevoel schenken, dat jij als persoon ‘niet waardig’ bent. Terwijl ze zelf een soort van arrogantie meester zijn, waar je nooit meer mee te maken wil krijgen. Dat zit in hun blik. Die eerste oogopslag zegt al genoeg.

Ook deze keer was deze man niet plezierig. Nog steeds wel zeer arrogant richting mij, dat dan weer wel.

Ten eerste wist hij niets van een dergelijke reclame. En ten tweede riep hij gelijk dat deze reclame ‘hoogstwaarschijnlijk het hogere-segment-hoortoestellen betrof.’ Met andere woorden: “dat kan jij vast niet betalen!”

Ditmaal vroeg ik hem: “Wat nu precies zijn probleem was met mijn aanwezigheid tijdens deze afspraak.”

Hij schudde de schrik van deze vraag van hem af en begaf zich wat aarzelend in een soort van automatisme dan maar richting die hoortest. En over dat resultaat vatte hij kort en bondig even samen, dat er sinds de afgelopen 7 jaar niet veel was gewijzigd in mijn hoorcapaciteit.

Maar verder deed hij geen moeite nieuwe hoortoestellen aan de man te brengen.

Enigszins verbluft was ik, dat deze ‘franchizer’ kennelijk zo weinig moeite wilde doen voor een binding met een potentiële klant. Een klant die bij het verlaten van de toko een big smile zou dragen en een volgende keer volgaarne terug zal komen. Wat deze mogelijke klant dus nooit meer zal doen…

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze blog volgen?

Vul je e-mailadres in...

%d bloggers liken dit: